17 Nisan 2013 Çarşamba

PCO olmak - Değer yaratmak

Kongre sektörü değişimi bütün dinamiklerinde hissediyor. Kongre ve toplantı yapan tüm planlayıcılar, gerçekleştirecekleri etkinlikleri de değişimin rüzgarları ile planlamak zorundalar. Birçok sebep var artık eskisi gibi düşünmemek için. Oysa toplanma nedenlerimiz bir tarafa 5 bin yıldır toplanıyoruz.

İnsanoğlu ayağa kalktı ve ilk adımı attığı andan itibaren toplum olmamanın nedenlerini düşünmeden belki de toplumları oluşturmaya başladı. İstanbul da bulunan 5000 yıl öncesi insana ait ayak izleri insanlığın ilk kanıtlanmış toplanma kanıtı.

Yaşayabilmek için toplandık, toplumu oluşturduk. Çağlar içerisinde bir çok farklı nedenle bir araya gelmeye ve kurallarını oluşturmaya başladık. Din, Savaş, Eğitim, Evlenmek, Cenaze gibi birçok nedenle toplandık

Bilgininin, teknolojin hızlı gelişmesi, toplanma ritüellerimize farklılıklar getirdi. Sadece sosyal bir durum nedeniyle bir araya gelmek yerine, bilimden teknolojiden uzak kalmamak ve paylaşmak için kendi ritüellerini oluşturarak bir araya gelmeye başladık. Spor müsabakalarımız dahil bir takvime, bir sıraya bağlandı. 

5000 yıl önce atalarımızın ayak izlerini bulduğumuz topraklarda, Dünyanın En büyük spor organizasyonuna 2020 de aday olduk.
 
Son iki yüzyıl içerisinde tıp, sanayi, teknolojik atılımlar bize farklı toplanma ritüelleri kazandırdı ve kongre sektörü doğdu. Geçmişi çok eskilere dayanmayan bu sektörün birçok oyuncusu son 20 yıldır kendilerini tanımlamaya çalışıyor. Toplumun içerisinde ki rolünü ortaya koymaya çalışıyor.
Teknolojik yenilikler kongre sektörünün yerini ve önemini son 20 yıldır çok önemli hale getirdi. Kaliteli organizasyonun temel taşları; teknolojinin farkında olmak, onu doğru kullanmaktan oluşturuyordu. Günümüzde, teknoloji ulaşmak ve lojistik alt yapıya sahip tecrübeli ekiplerle toplantı planlamak eskiye göre çok daha kolay. Son derece gelişmiş toplantı ekipmanlarına ve bu ekipmanları kullanan tecrübeli ekiplere ulaşmak için sadece internet kullanmanız yeterli.  Riskler son derece az ve maliyetler çok düşük.

Kongre sektörü yeni çağında yüksek teknolojiyi kullanabilen seyahat acentesi kavramının çok üstünde bir arayış içerisinde. Peki, ne oluyor kongre sektöründe.
Pazarlama dünyasının en az 20 yıl önce keşfettiği değer yaratma, kongre sektörünün çözüme giden altın anahtarı. Kongre katılımcı sayısı her geçen gün azalırken kongre sayının artması (kongre sayısının da azalması beklenmekte), profesyonel kongre organizatörlerini kendilerini, kongre düzenleyicilerin yanında değer yaratmaya çalışan profesyoneller haline getirmek zorunda bıraktı. Kongre düzenleyicileri kendilerini gibi düşünen, kongreye ve düzenleme kurullarına değer katacak organizatörler tercih ediliyor artık.  

Hepimizi etkileyen ekonomik kriz nedeniyle azalan kongre ilgisi kongrelerin neden doğduğunu tekrar sorgulamamıza neden oldu. Kongre katılımcısının ne istediğini bilmeliyiz, anlamlıyız ve ortaya çıkacak sonuçlara göre hareket etmeliyiz.

İnsanlar binlerce yıldır toplanıyorlar. Online birçok sisteme rağmen insanların yüz yüze gelme ihtiyacını ortadan kalkmıyor ama ritüeller değişiyor. Değer yaratacak yeni düzenlemeler, insanların kendi aralarında bağlantılarını güçlendirecek birçok metot kongrelerimizde yerini almaya başladı. Zaman bunun farkında olan düzenleyiciler ve bu ihtiyaçlara değer katacak Profesyonel kongre organizatörlerinin devri olacak.

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder